0%
QuickTip

Jak rozwinąć biznes motoryzacyjny w sieci?

autor:
Wojciech Grzesiak
Obecnie Polacy kupują w sieci dosłownie wszystko, dlatego sprzedawcy pojazdów i części sukcesywnie zwiększają swoją obecność w Internecie. Także sprzedawcy części samochodowych mają szansę na skalowanie biznesu: w dobie rosnącego średniego wieku auta (obecnie 14,5 roku) popyt na części do wymiany i napraw będzie rósł.

Wykonaj dobre zdjęcia

Mówi się, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz i na dodatek kształtuje się ono błyskawicznie. Dlatego ważne są dobre zdjęcia. Na początek wystarczy amatorska lustrzanka lub aparat kompaktowy z wymienną optyką. Doskonale sprawdzi się też wysokiej jakości smartfon.

Do fotografowania części najlepiej używać tzw. namiotu bezcieniowego. Jeżeli go nie masz, to po prostu znajdź miejsce z szarym lub białym tłem i dobrym dostępem do światła. W przypadku zdjęć samochodów należy najpierw dobrze przygotować auto, a więc porządnie je wyczyścić i usunąć ewentualne niedoskonałości. Fotografie najlepiej wykonywać w świetle słońca, a w idealnej opcji – podczas tzw. złotej godziny, która jest tuż przed i po zachodzie, gdy słońce jest nisko. Tło nie powinno odwracać uwagi od głównego tematu. Do fotografowania wnętrza najlepiej wykorzystać obiektyw szerokokątny. To sprawi, że auto będzie wyglądać na większe niż jest w rzeczywistości. Możesz też pokazać istotne detale.

fot. Adobe Stock

Opisz, co sprzedajesz

W przypadku części używanych dobrze jest podać jak najwięcej szczegółów - np. wiek lub przebieg a najlepiej numer VIN samochodu, z którego zostały wymontowane.

Wystawiając części zamienne i akcesoria, dobrze podać ich numery katalogowe, ponieważ to pozwoli kupującemu w łatwy sposób upewnić się, że dany element pasuje właśnie do jego pojazdu. W opisie ogłoszenia warto dodać też listę kompatybilnych pojazdów, do których dana część pasuje, co zwiększy szanse na sukces w sprzedaży.

Publikując ogłoszenie dotyczące sprzedaży pojazdu, warto wyróżnić najważniejsze cechy, takie jak marka, model, rok produkcji, przebieg, moc silnika oraz ewentualne dodatkowe wyposażenie. Należy opisać również dokładnie stan techniczny pojazdu, informację o tym, gdzie był serwisowany i wskazać ważne naprawy czy wymiany części.

fot. Adobe Stock

Znajdź dobrego partnera biznesowego

Stawianie pierwszych kroków w sieci kojarzy się z otwarciem własnego sklepu internetowego, co wymaga nakładów finansowych.

Miesięczny abonament za utrzymanie strony i modułu sklepowego czy opracowanie grafiki to początek. Dlatego najlepszym pomysłem jest skorzystanie z możliwości, jakie daje platforma ogłoszeniowa. Oprócz niższych kosztów wejścia, zyskujemy od razu bazę klientów i narzędzia wspierające sprzedaż.

W branży motoryzacyjnej jedną z wiodących platform jest OTOMOTO - miejsce łączące sprzedawców z potencjalnymi kupującymi. Portal działa od 2004 r. i jest jednym z pierwszych wyborów Polaków, którzy udają się na "motoryzacyjne zakupy" online. Można tu sprzedać i kupić samochody osobowe i dostawcze, motocykle, części, sprzęt rolniczy, ciężarówki, maszyny budowlane i przyczepy. Sprzedający zyskują imponujące zasięgi: ogłoszenia są publikowane od razu na dwóch platformach znanych i lubianych przez Polki i Polaków. OTOMOTO to prawie 14 mln odwiedzających miesięcznie, a OLX blisko 12 mln[1].

fot. Adobe Stock

Wykorzystaj wiedzę

Portal OTOMOTO ma rozbudowaną wyszukiwarkę, dzięki której kupujący, korzystając z formularza lub "lupki" mogą znaleźć niemal dokładnie to, czego szukają. Dla sprzedających oznacza to większe szanse na sprzedaż.

Transparentność się opłaca. Sprzedając części szczegółowy opis stanu faktycznego i informacja o ewentualnych uszkodzeniach zminimalizuje ryzyko zwrotu ze wzgledu na np. niedopasowanie lub nieodpowiedni stan.

W przypadku samochodów dobrze jest uwzględnić więcej niż tylko standardowe informacje o roku produkcji, kraju pochodzenia, czy rodzaju paliwa. Dla kupujących istotne jest też wyposażenie dodatkowe, rodzaj skrzyni biegów, rodzaj napędu i wiele innych.

fot. Adobe Stock

Skorzystaj z profesjonalnych narzędzi

Już dobrze przygotowane ogłoszenia i uzupełniona wizytówka pomogą twojej firmie w pozyskaniu nowych klientów, ale możesz zwiększyć swoje szanse poprzez korzystanie z narzędzi i możliwości, jakie oferuje OTOMOTO.

Znajdziesz tu szereg dodatkowych funkcji, które pomogą się wyróżnić. Promowanie ogłoszeń na liście wyników i stronie głównej serwisu, czy udział w akcjach marketingowych takich jak Moto Targach Online to tylko część z nich. W jeszcze lepszym zarządzaniu sprzedażą pomoże ci manager połączeń, dzięki któremu możesz śledzić i analizować zainteresowanie ofertą twojej firmy. Platforma organizuje też działania promujące wysoką jakość sprzedaży, a wśród nich jest konkurs "Liderzy jakości OTOMOTO", gdzie można wygrać atrakcyjne nagrody, które pomogą w działaniach promocyjnych.

OTOMOTO to również zespół profesjonalnych doradców biznesowych, którzy zawsze służą dobrymi radami, uczą najlepszych praktyk i na bieżąco monitorują twoją działalność, by pomóc w maksymalizacji zysków.

fot. Adobe Stock

[1] ŹRÓDŁO: Google Analytics, wartości uśrednione za okres lipiec-grudzień 2023